W dniu 17 czerwca 2017 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące m.in. wycinki drzew i krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Według nowych regulacji, właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu tj. Wójta Gminy Sadkowice, zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie zawiera imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte, oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości (do pobrania: poniżej, w Urzędzie Gminy pok. 6)
Ponadto nie będzie wymagane uzyskanie zezwolenia na usunięcie m.in.:
80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew;
Procedura postępowania po złożeniu zgłoszenia:
Urząd Gminy
w Sadkowicach
Sadkowice 129A
96-206 Sadkowice
powiat rawski
województwo łódzkie
NIP: 8351178176
REGON: 000550315
tel./ fax: 468156191
tel. 468156167
e-mail:
ug@gminasadkowice.pl
Godziny urzędowania
poniedziałek 7:30 - 15:30,
wtorek 7:30 - 16:30,
środa 7:30 - 15:30,
czwartek 7:30 - 15:30,
piątek 7:30 - 14:30.
Licencja: CC BY 3.0 Gmina Sadkowice