Informujemy, że od dnia 3 stycznia 2023 r. weszła w życie duża zmiana przedmiotowego programu z zakresu ochrony powietrza.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Właściciele/współwłaściciele budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą pod warunkiem że:
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby Wnioskodawcy z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu wskazanym powyżej, nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie,
lub Wnioskodawca
ma ustalone prawo do otrzymywania: zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek Beneficjenta, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany. Zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie – w ramach Części 3) Programu.
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę, która przedstawiła zaświadczenie o przeciętnym miesięcznym dochodzie na jednego członka jej gospodarstwa domowego, roczny jej przychód, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
Dofinansowanie nie jest udzielane dla budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych. Dotacja z prefinansowaniem może zostać udzielona Beneficjentom ubiegającym się o środki w ramach Części 2 i Części 3 Programu, natomiast dotacja na częściową spłatę kapitału może zostać udzielona wyłącznie w ramach Części 1 i 2 Programu.
Gdzie składać wnioski o dofinansowanie?
Co jeszcze się zmieniło, a jest istotne?
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 46 815 61 91 lub zapraszamy do punktu informacyjno-konsultacyjnego Urzędu Gminy w Sadkowicach, Sadkowice 129A, 96-206 Sadkowice w poniedziałki i środy w godzinach 10.00-15.00 .
Program Priorytetowy Czyste Powietrze |
stan od początku trwania programu do dnia 31.12.2022 roku |
Nazwa gminy |
Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie |
Liczba zawartych umów |
Liczba zrealizowanych przedsięwzięć |
Kwota wypłaconych dotacji |
Gmina Sadkowice |
46 |
41 |
19 |
492 947,18 |
Spotkanie informacyjne odbędzie się 20 lipca 2021 r. (wtorek) o godz. 18:00 w Sali OSP w Sadkowicach.
Punkt konsultacyjno-informacyjny w Urzędzie Gminy w Sadkowicach czynny jest w poniedziałki i w środy w godz. 9:00 - 14:00
Mieszkańcy Gminy Sadkowice będą mogli skorzystać z pomocy przy składaniu wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze. W związku z porozumieniem zawartym z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi beneficjenci (osoby zainteresowane wymianą źródeł ciepła lub pracami termomodernizacyjnymi) będą mogli składać wnioski w Urzędzie Gminy w Sadkowicach.
Dokumenty będą przyjmowane w Urzędzie Gminy w Sadkowicach w poniedziałki i środy w godzinach 9:00 – 14:00.
Osoby do kontaktu:
Katarzyna Wasilewska tel. 46 815 61 91 wew. 37
Agata Królak tel. 46 815 61 91 wew. 36
Oprócz wstępnej weryfikacji dokumentów Mieszkańcom zostanie udostępnione stanowisko komputerowe, przy którym będzie można wypełnić i wydrukować wniosek. Pracownicy Urzędu Gminy będą także pomagać w wypełnieniu wniosku. Nie będzie też stanowił problemu brak konta na portalu, przez który aplikuje się o środki. Do tego celu będzie służyło konto, obsługiwane przez pracowników Urzędu. Natomiast, jeżeli Mieszkańcy mają już zarejestrowane konto i wypełnili wniosek to powinni go okazać podczas wizyty w Urzędzie (np. przesyłając wypełniony elektronicznie wniosek na swoją skrzynkę pocztową lub nagrywając go na nośniku USB).
Ważne! Pracownicy Urzędu Gminy będą obsługiwać, zgodnie z zawartym porozumieniem, mieszkańców/właścicieli budynków jednorodzinnych jeżeli budynek, którego dotyczy inwestycja, usytuowany jest w granicach administracyjnych Gminy Sadkowice.
Celem sprawniejszej obsługi Państwa w Urzędzie, prosimy dodatkowo o przygotowanie danych niezbędnych do prawidłowego wypełnienia wniosku, tj. w szczególności:
Jako załącznik do wniosku należy przedłożyć przede wszystkim:
Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane do aplikowania o środki.
Więcej szczegółowych informacji na temat Programu Priorytetowego Czyste Powietrze znajdziecie Państwo na stronie internetowej:
Urząd Gminy
w Sadkowicach
Sadkowice 129A
96-206 Sadkowice
powiat rawski
województwo łódzkie
NIP: 8351178176
REGON: 000550315
tel./ fax: 468156191
tel. 468156167
e-mail:
ug@gminasadkowice.pl
Godziny urzędowania
poniedziałek 7:30 - 15:30,
wtorek 7:30 - 16:30,
środa 7:30 - 15:30,
czwartek 7:30 - 15:30,
piątek 7:30 - 14:30.
Licencja: CC BY 3.0 Gmina Sadkowice